perjantai 16. elokuuta 2019

Langawi: Kuah ja Pantai Cenang 5.8-9.8.2019

Kuah

Kuah on kaupunki, jossa ei ole kamalasti turisteja. Sieltä puuttuu ranta joka kiinnostaisi meitä länkkäreitä. Kuahissa minua ei kuitenkaan tuijotettu kovin pahasti, johtuen Pantai Cenangin välittömästä läheisyydestä, se on länkkäreiden lemppari. Langawi saarena oli monipuolinen ja itseasiassa voisin mennä sinne toisenkin kerran. Vietin nyt kaksi yötä Kuahilla ja kaksi yötä hotellissa Pantai Cenangin rannan läheisyydessä. 
Kuahilla tutustuin jenkkityttöön, joka oli ihan ihmeissään meidän ilmaisesta koulutuksesta. Kieltämättä onhan se nyt aika outo konsepti, mutta ei sillä, en valita. Kuahissa oli ihana puisto ja se tuntui paikkana kivan rennolle. Mä pidin siitä, melkein harmitti lähteä kohti turistirantaa kahden yön jälkeen. Tein Kuahista retkin mangrove metsään ja samalla reissulla nähtiin ilkeitä apinoita ja nättejä maisemia. Eniten ehkä kuitenkin nautin veneilystä, tällä kertaa ei tosin ollu Honda veneen perässä, mutta liussa mentiin! 

Kulkuväline. Otin itselleni paikan selkävaivasten (ja perheellisten) veneestä, jossa oli enemmän tilaa per kannikka.

Reissussa päästiin tutustumaan kahteen eri luolaan. Toinen oli täynnä lepakoita ja pakko myöntää, en nauttinut olostani. Tämä luola oli nimetty Prinsessa Ruususen luolaksi, siellä olevan laverimuodostelman takia. 


Kuahin päänähtävyys. Näitä lintuja nähtiin myös ihan oikeasti metsäreissun aikana. Olivat aika majesteettisia ja nättejä.


Hostellin olouoneessa oli ujon kokoinen ikkuna. Kyllä kelpasi hetken pohtia elämää ja tuijotella ulapalle. 

Pantai Chenang

Näitä kylttejä tuntuu olevan kaikkialla. Kuulin huhuja et Jyväskylä oli saanut myös omansa? 
Pantai Chenangilla en malttanut oikein maata rannalla, muutenkin olen huomannut ettei se oikein edes ole minua varten. Mä mieluummin vaikka kävelen päämäärättömästi ja tutustun ympyristöön, kuin vain olen. Chenangilta oli suhteellisen lyhyt matka Langawin isoimpaan turistikohteeseen SkyCabiin. Vuoren juurelta oli kuljetus tuollaisilla vuoristohisseillä ylös ja ylhäällä mahdollisuus kävellä skybridgeä pitkin. Vuoren juurella oli kaikenlaista turistihoukutinta alkaen 3D museosta (joka itseasiassa oli ihan kiva) ja loppuen 5D näytöksiin elokuvissa. Ja siellä oli pupuja! Olin kuitenkin tällä reissulla harmillisen sairaan oloinen ja aavistelin että minulla oli lämpöä, joten ihan kaikkiin oheisaktiviteetteihin minun voimani eivät riittäneet.




Skycap oli  huhujen mukaan maailman jyrkin, kuvassa myös skybridge. 

3D museon antia. Siellä oli myös ihan oikeasti hienoja maalauksia, joten hatunnosto niiden tekijöille. 

PUPU!


Aina ei huvita. Tai olo on epämiellyttävä. #kanateriakimakeallasipulilla


Näitä on nyt ollut useammankin paikan katossa. Piti ihan tarkistaa niiden merkitys ja kyllä se on mistä Mekka löytyy.
-Stu

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti